Wat eet jij met Kerst?

Wat eet jij met Kerst?

Wat eet jij met Kerst?

Testpanel

“Wat vinden jullie van de bief, is ie mals genoeg?” Mijn man kijkt de tafel rond waar ik en de kinderen oprecht  ‘ja’ knikken. “Ik vind die gepaneerde hamburgertjes het lekkerst”, zegt mijn jongste spruit vervolgens met volle mond. Daarna gooit ze behendig een klontje boter in haar pannetje en breekt als een volleerd kokkin een eitje. Haar wangen gloeien van trots. Ze mag vandaag zelf koken. Dat vindt ze iedere keer weer fantastisch om te doen.

Vroeger

Ons gezin diende tot zo'n 10 jaar geleden ieder najaar (half oktober) als testpanel voor de nieuwe gourmetmenu’s. Alle nieuwe kerst gourmetproducten werden dan gekeurd door groot en klein, waarna mijn man aan de slag ging ging om voor de december feestmaand de smaken te optimaliseren: 'De knoflooksaus moest misschien wat dunner…de aardappelschijfjes voorgekookter…de hamlapjes ietsjes groter gesneden etc.' Meestal was alles meer dan goed maar soms konden producten verbeterd worden, dat gebeurde dan ook meteen. In sneltreinvaart. Sinterklaas, Kerst en Oud & Nieuw naderden namelijk rap en dan moest alles top zijn voor de klant, die de feestdagen gingen vieren met een all-in gourmet.

Kinderen blij...jíj blij

Dat waren leuke onbezorgde tijden. Hoe anders is alles nú. De Socials spelen tegenwoordig een  zeer belangrijke rol in onze huidige maatschappij. Zo ook binnen ons bedrijf. De afdeling Marketing & Communicatie moet alle zeilen bij zetten om A-Z als bedrijf zichtbaar en vindbaar te laten blijven op Google. Vroeger was een foldertje verspreiden of een advertentie in het plaatselijke krantje voldoende. Daar kom je nu niet meer mee weg. Mond op mondreclame en  papieren advertenties zijn veranderd in Social Media kanalen zoals Twitter, Tiktok, Insta etc. De Socials kunnen je maken, maar ook breken. Daarom moet je product ALTIJD meer dan 100% in orde zijn en daar doen onze A-Z chefkoks Dennis en Robert tegenwoordig meer dan hun best voor. Ook de website(s) moeten duidelijk zijn, de bezorgers behulpzaam en het productiepersoneel secuur. Als bedrijf ben je een duizendpoot, waar iedere werknemer zijn best doet de klant zo goed mogelijk te bedienen. Iedere dag weer. Kinderen zijn gelukkig in de loop van de jaren niet veranderd en nog steeds dol op zelf kokkerellen. Dus wat zet jij met Kerst op tafel? Inderdaad....de all-in gourmet. De kinderen blij en jíj blij. Tot snel!